fbpx

Dodawanie liczb dodatnich i ujemnych

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem zestawu LEGO® Education BricQ Motion Essential

 

Wiek uczestników: 4-8 klasa
Liczba uczestników: zespół klasowy
Czas trwania zajęć: 45 minut
Autorki: Joanna Cygan, Maria Książak
Link do strony placówki: https://www.facebook.com/SP5Braniewo

Scenariusz powstał w ramach programu Ambasador Przyjaznej Edukacji

CELE OGÓLNE

  • Uczeń wykonuje proste rachunki na liczbach całkowitych.

CELE SZCZEGÓŁOWE

  • Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych.

CZEGO POTRZEBUJESZ?

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

  • Zaangażowanie – 5 minut
    Wytłumaczenie na czym polega dodawanie liczb dodatnich i ujemnych na klockach. Płaskie klocki są liczbami ujemnymi, grube dodatnimi. Jeśli dodajemy liczby całkowite dodatnie, to piny na klockach sumujemy i wynik jest dodatni. Jeśli klocki są płaskie i wykonujemy dodawanie liczb ujemnych, również piny sumujemy i wynik jest ujemny. Jeśli dodajemy liczbę dodatnią i ujemną to nakładamy klocki na siebie (tych w których jest więcej pinów idą pod spód. Piny z klocków, które nie zostały pokryte to jest nasz wynik. Płaskie - ujemny, grube - dodatni).

  • Poszukiwanie - 15 minut
    Uczniowie poszukują rozwiązania problemu poprzez budowanie modeli.

  • Wyjaśnianie  - 10 minut
    Uczniowie używają zbudowanych modeli, sprawdzają, czy ich rozwiązanie działa, dzielą się z innymi swoimi pomysłami, opowiadają o swoim modelu.

  • Rozwijanie - 10 minut
    Uczniowie poszukują innych możliwych rozwiązań, sprawdzają możliwości stworzonego modelu, ulepszają go.

  • Ewaluacja - 5 minut
    Lista kontrolna, samoocena uczniów lub inne metody.

PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE

 

dodawanie liczb dodatnich i ujemnych