fbpx

Wielkość czcionki:

  • A
  • A
  • A

Kontrast strony:

  • A
  • A
  • A

AKCES Edukacja na portalach społecznościowych

CZYM JEST FLL?

Projekt FIRST LEGO League został stworzony w ramach partnerstwa między FIRST i  LEGO Group. Podstawą programu FLL jest konkurs robotyki prowadzony w radosnej naukowej atmosferze.  Jest to program przeznaczony dla dzieci, w wieku od 9 do 16 roku życia, stworzony by zaangażować i zafascynować dzieci nauką i nową technologią oraz wyposażyć je w cenne umiejętności przydatne w pracy i życiu. FLL jest małym mikrokosmosem realnego biznesu ze wszystkimi jego aspektami.

Zadaniem drużyn jest zaprojektowanie, zbudowanie i zaprogramowanie autonomicznego robota, który musi wykonać określone zadania konkursowe, zgodne z tematem przewodnim. Uczestnicy szukają odpowiedzi na aktualne problemy naukowe, proponują innowacyjne rozwiązania oraz dzielą się nimi z lokalną społecznością. Temat Wyzwania zmienia się co roku, lecz zawsze odnosi się do bieżącego kierunku rozwoju technologii oraz biegu wydarzeń na świecie. W okresie przygotowań drużyny konstruują, programują i uczą się efektywnych sposobów poszukiwania oraz analizowania informacji w celu przygotowania prezentacji wyników swoich badań, które zaprezentują przed komisją sędziowską w dzień turnieju. FLL nie narzuca żadnych ograniczeń co do formy, czy sposobu prezentacji: poemat, piosenka, gra, scenka – im bardziej interesujące i mniej tendencyjne tym lepiej. Można rzec: the sky isn’t the limit

PODSTAWOWE WARTOŚCI FLL

Podstawowe Wartości FLL to fundament całego programu. Jest to jeden z kluczowych elementów odróżniających FLL od innych programów przeznaczonych dla dzieci. Uczestnicy przestrzegając Podstawowych Wartości uczą się, że przyjazna konkurencja, wzajemne wsparcie, wspólne wypracowanie rozwiązania, pomaganie sobie nawzajem są podstawą pracy zespołowej.

trojkat
  • jesteśmy drużyną
  • pracujemy razem pod okiem opiekuna/mentora by znaleźć rozwiązanie
  • wiemy, że nasi opiekunowie/mentorzy nie znają odpowiedzi na wszystkie pytania dlatego uczymy się razem
  • czcimy ducha przyjaznej konkurencji
  • to co odkryjemy, czego się nauczymy jest cenniejsze niż sama wygrana
  • dzielimy się swoimi odkryciami z innymi
  • dobrze się bawimy

KORZYŚCI

Młodzi ludzie poprzez uczestnictwo w FLL:

  • zdobywają doświadczenie w programowaniu
  • rozwijają kompetencje społeczne i zawodowe
  •  wzmacniają pewności siebie i pozytywną samoocenę
  • eksperymentują i przezwyciężają przeszkody
  • nabywają umiejętności pracy zespołowej
  • budują ścieżkę kariery
  • uczą się poprzez zabawę

JAK WYGLĄDA KONKURS?

FLL_FinalCE_2013_HNF_Paderborn_12188078303_l (1) 
  • W konkursie FLL na całym świecie drużyny oceniane są w następujących kategoriach:
  • Robot Game
  • Konstrukcja Robota
  • Praca Grupowa
  • Prezentacja Projektu

Najlepsza drużyna z każdej z tych kategorii zostanie nagrodzona na koniec turnieju, podczas ceremonii wręczenia nagród. Zwycięzcą Konkursu FLL, zostanie drużyna, która najlepiej reprezentowała Fundamentalne Wartości FLL oraz zdobyła największą ilość punktów w ogólnym rankingu (we wszystkich konkurencjach). Koniecznie poczytaj więcej na temat turniejowych konkurencji!

DRUŻYNA I TRENER

Drużyna

Drużyna może liczyć od 2 do 10 dzieci, które wspólnie będą pracować nad Wyzwaniem. Uczestnicy muszą być w wieku od 9 do 16 lat. Nowe regulacje określają, że  granicznym dniem do które uczestnik musi mieć skończone 9 lat i nie więcej niż 16 jest 01.01 roku, w którym zostało opublikowane Wyzwanie (dla FLL 2018/19: 1 stycznia 2018 r.).

Trener

Trener FLL (pełnoletni) jest odpowiedzialny za wszystkie aspekty organizacyjne. Rejestruje drużynę (bądź kilka drużyn), zmawia potrzebne materiały oraz bierze odpowiedzialność za wszystkich członków zespołu podczas turnieju oraz w trakcie przygotowań. W sytuacji, gdy jeden trener ma pod sobą kilka drużyn, drużyny te muszą uczestniczyć w tym samym turnieju regionalnym. Trener sam nie programuje robota ani nie udziela się w przygotowaniu projektu badawczego ale pomaga drużynie znaleźć ich własne rozwiązania.

CZAS PRZYGOTOWAŃ

Wyzwanie FLL jest publikowane zawsze na przełomie sierpnia i września. Po opublikowaniu wyzwania drużyny mają przynajmniej 10 tygodni żeby zbudować i zaprogramować robota oraz przygotować swoje rozwiązania w formie projektu badawczego. Konkursy regionalne odbywają się od listopada do połowy stycznia. Podczas konkursu drużyna prezentuje swój projekt badawczy oraz bierze udział w Robot Game – przejazdach na macie. Dokładny harmonogram sprawdzisz w zakładce Wyzwania FIRST® LEGO® League osobno dla FLL i FLL Jr.

Dla opiekunówIMG_2767__3_358014720524977812 

Opiekunom drużyn polecamy lekturę dedykowanego Podręcznika. Zawiera on szczegółowe informacje dotyczące Konkursu FLL oraz wiele cennych wskazówek, które pomogą opiekunom przygotować drużyny do konkursu. Podręcznik jest przygotowany na sezon 2014/2015 ale ogólne wskazówki są nadal aktualne.

Obowiązki trenera są liczne. Jakie są najważniejsze rzeczy do zrobienia podczas przygotowań i w trakcie samego konkursu? Sprawdź listę kontrolną grupującą najważniejsze zadania do wykonania! znajdziecie listę z wieloma ważnymi zadaniami do wykonania.

WYTYCZNE TECHNICZNE

By zapewnić wszystkim drużynom jednakowe szanse, zasady udziału w turnieju są ściśle określone. Koniecznie zapoznaj się ze wytycznymi technicznymidotyczącymi zestawów do budowy robotów, dozwolonych części, informacji o oprogramowaniu i budowy stołu konkursowego.

 LEGO RCX 2nxt 02 300x20845544 mod gyroboy 01 Left 260x300

Newsletter

Zapisz się już teraz