Scenariusz zajęć z wykorzystaniem zestawu LEGO® Education Zestaw Kreatywny
Wiek uczestników: 6 lat
Liczba uczestników: bez ograniczeń
Czas trwania zajęć: 30 minut
Autor: Bartosz Sobkowiak
CELE KSZTAŁCENIA
W trakcie tych zajęć dzieci:
- potrafią przeczytać ze zrozumieniem podane wyrazy, zwroty i dopasować je do obrazka,
- zgodnie współdziała w grupie
- rozumiej reguły i zasady zabaw,
- doskonalą umiejętność czytania sylabowego
- wyróżniają sylaby w wyrazach
- potrafi ą ułożyć wyraz z sylab
- ćwiczą łączenie w pary
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
- sylaba,
- wyraz.
DO PRZYGOTOWANIA przed zajęciami
- wybrać potrzebną liczbę klocków (co najmniej 2 razy większą, niż liczba uczestników)
- wydrukować sylaby (można skorzystać z poniższej tabelki)
- przykleić sylaby do klocków
- wybrać odpowiednie wyrazy, które później dzieci będą musiały odnaleźć
PRZEBIEG ZAJĘĆ
- ZACZNIJ - 5 minut
- Przypomnij dzieciom pojęcia sylaba i wyraz, podaj przykłady.
2. ZASTANÓW SIĘ, ZASTOSUJ – 25 minut
- Zabawa „Ruchy naprzemienne” – dzieci chodzą w miejscu na zmianędotykając prawym kolanem do lewego łokcia i prawym łokciem do lewego kolana.
- Zabawa „Przedstaw się” – dzieci wypowiadają swoje imienię dzieląc je na sylaby.
- Zabawa „Znajdź klocek” – zadaniem dzieci jest w jak najszybszym czasie odnaleźć wśród rozsypanych klocków takie, na których naklejone sylaby zaczynają się na taką samą literę. Następnie czytają sylaby, które znaleźli i liczą, ile klocków mają przed sobą.
- Zabawa „Łączenie wyrazów” – nauczyciel czyta wyraz. Dzieci układają usłyszane wyrazy łącząc sylaby, które mają przed sobą – tworząc klockowe wieżyczki (wyrazów powinno być tyle, ile dzieci).
- Zabawa „Poszukaj wyraz” – nauczyciel czyta ponownie wyrazy, przydzielając je indywidualnie dzieciom (np. Marysia poszukaj słowa MOWA). Po znalezieniu dziecko sylabuje znaleziony wyraz.
- Zabawa „Kto ma literę?” – nauczyciel wymienia jedną literę. Dzieci, które w swoich klockowych wyrazach mają literę wymienioną przez nauczyciela, wstają z miejsca i obiegają grupę siedzącą w kole. Następnie nauczyciel podaje kolejne litery i sytuacja się powtarza.
- Dzieci same wyszukują wyrazy wśród rozsypanych sylab, tworząc klockowe wieżyczki, po czym prezentują je całej grupie.
Komentarze