fbpx

Wielkość czcionki:

  • A
  • A
  • A

Kontrast strony:

  • A
  • A
  • A

AKCES Edukacja na portalach społecznościowych

Mierzymy czas - zegary

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem zestawu LEGO® Education DUPLO® STEAM Park

Scenariusz stworzony w ramach programu Ambasador Przyjaznej Edukacji.

Autor: Teresa Gajocha, Irena Kaczmar
Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie Nr 12 Olsztyn
Link do strony placówki: www.pm12.olsztyn.pl
Poziom edukacyjny: 6-latki
Liczba uczestników: 15
Czas trwania zajęć: 25 min

 

INFORMACJE OGÓLNE

Cele ogólne:

      • konstruowanie na zadany temat
      • używanie krótkiego języka opisowego
      • wdrażanie własnych strategii, wspieranych przez nauczyciela i rówieśników

Cele szczegółowe:

      • zna historię ewolucji zegara od starożytności do współczesności
      • konstruuje z klocków lego różnego rodzaju zegary
      • współpracuje z kolegami podczas realizacji zadania
      • rozwija swoją wyobraźnie przestrzenną

Czego potrzebujesz:

      • Klocki LEGO® Education DUPLO® STEAM Park
      • Ilustracje przedstawiające różnego rodzaju zegary: słoneczny, klepsydra, budzik, zegarek kieszonkowy, na rękę, itp. lub naturalne okazy (budzik, zegar ścienny, zegar elektroniczny, klepsydra, itp.)

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

  1. Zaangażowanie - 3 min: 
    Zaprezentowanie dzieciom ilustracji przedstawiających różne zegary. Rozmowa na temat wyglądu zegarów, ich części składowych: wskazówki, tarcza, itp. Wytłumaczenie dzieciom, co będzie ich zadaniem – zbudowanie wybranego zegara w zespołach 2, 3 osobowych.


  2. Poszukiwanie - 12 min: 
    Nauczyciel prezentuje plansze demonstracyjne oraz pomoce dydaktyczne przedstawiające różnego rodzaju zegary. Prowadzi z dziećmi rozmowę na temat wyglądu zegarów, ich budowy, mechanizmu działania. Nauczyciel wyjaśnia dzieciom na czym będzie polegało ich zadanie: zbudowanie wybranego zegara w zespołach 3 osobowych. Nauczyciel ma cały czas kontakt z dziećmi, dopytuje jak będzie wyglądał zegar, którą dziecko buduje – pozwala to na sprawdzenie, czy każdy zrozumiał polecenie, ewentualne wyjaśnienia. Dzieci konstruują według własnego pomysłu, wyobrażenia. Nauczyciel zwraca szczególną uwagę na zachowanie dzieci, na to czy potrafią współpracować w zespole, potrafią dogadać się co do tematu pracy.


  3. Wyjaśnienie - 4 min: 
    Dzieci nazywają swoje konstrukcje, porównują swoje budowle. Prezentują własny pomysł na zbudowanie zegara, nazywają wybrany przez siebie zegar – utrwalają wiadomości. Podejmują próbę opisywania swojej konstrukcji.

  4. Rozwijanie - 4 min:
    Stworzona wspólnie galeria zegarów pozwala na przedstawienie wizji , pomysłu swojego zegara. Dzieci oglądają swoje zegary, słuchają się nawzajem.

  5. Ewaluacja - 5 min:
    Dzieci decydują czy zajęcia im się podobały. Nauczyciel rozdaje dzieciom karteczki w kolorze zielonymi czerwonym. Zielone kartki oznaczają – satysfakcję, zadowolenie z zajęć, czerwone-frustrację i niezadowolenie. Przedszkolakom zajęcia bardzo się podobały.


DODATKOWO

Przykładowe rozwiązania konstrukcyjne:

scenariusz steam park zegary 1scenariusz steam park zegary 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newsletter

Zapisz się już teraz