Edukacja przez działanie - kształcenie kompetencji XXI w.
Metody, narzędzia, scenariusze
Serdecznie zapraszamy dyrektorów szkół i przedszkoli oraz nauczycieli przedmiotów ścisłych, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej na konferencję połączoną z warsztatami, dotyczącą nowoczesnych metod edukacyjnych z wykorzystaniem rozwiązań LEGO® Education.
26 listopada 2019 r. (wtorek)
godz. 14:00 - 17:30
Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
Aleja Generała Józefa Hallera 14
REJESTRACJA NA WARSZTATY
(Istnieje możliwość zapisania się wyłącznie na jeden z warsztatów)
Kompetencje kluczowe w przedszkolu
Robotyka w edukacji wczesnoszkolnej
Podejście inżynierskie
w edukacji (klasy 4-8 SP)
Warsztaty, podzielone na 3 bloki, zostaną poprowadzone przez jedynych w Polsce certyfikowanych Trenerów Akademii LEGO® Education oraz Trenerów Fundacji ALE Nauczanie.
OPISY WARSZTATÓW:
Przedszkole
"KOMPETENCJE KLUCZOWE W PRZEDSZKOLU"
Rozwijanie kompetencji kluczowych z intuicyjnymi i wszechstronnymi rozwiązaniami, które wprowadzą dzieci w koncepcje wczesnego kodowania oraz przybliżą zasady działania mechanizmów i ruchu. Na przykładzie Metody 6 klocków i rozwiązań takich jak Coding Express oraz STEAM Park, nauczyciele doświadczą jak w naturalny sposób można rozbudzać wrodzoną ciekawość i chęć do wspólnego uczenia się oraz odkrywania świata, rozwijając jednocześnie kompetencje kluczowe.
Zajęcia pokażą w jaki sposób przedszkolaki mogą trenować pamięć i uczyć się wykorzystywać swoją wiedzę, rozwiązując stawiane przed nimi problemy. Współpraca w zespole mająca na celu rozwiązanie postawionego problemu sprawia, że dziecko uczy się obdarzać uwagą rówieśników i musi skonfrontować swoje pomysły z innymi członkami zespołu.
.........................................................................................................................................
JAK UCZYĆ W XXI WIEKU?
Wyzwania współczesności
Ciągłe i coraz szybsze zmiany na świecie wymagają nowych metod i narzędzi do uczenia się. Podejście edukacyjne STEAM powstało jako odpowiedź na potrzeby gospodarki XXI wieku. Koncepcja łączy elementy nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki (ang. Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) z pracą projektową i praktycznym podejściem.
Choć trudno przewidzieć jak będzie wyglądał świat za 15-20 lat to naszym zadaniem jest przygotować do niego uczniów. Jakie umiejętności rozwijać? W erze sztucznej inteligencji niezbędne będzie holistyczne wykształcenie, łączące zarówno umiejętności interpersonalne, społeczne, komunikację i inteligencję emocjonalną jak i obliczenia, programowanie, czy projektowanie.