fbpx

Wielkość czcionki:

  • A
  • A
  • A

Kontrast strony:

  • A
  • A
  • A

AKCES Edukacja na portalach społecznościowych

PL TeacherAward2018 winner 1 1024x1024Pani Magdalena Buchholz jest nauczycielem matematyki w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie.

Oto, co mówi o swojej pracy:

„Moje działania są skuteczne, ponieważ staram się wzbudzać zainteresowanie uczniów, nie podaję im gotowych schematów, tylko towarzyszę im w odkrywaniu tajników matematyki. Nie krytykuję, chętnie odpowiadam na każde, nawet pozornie najdziwniejsze matematyczne pytanie. Zapewniam uczniom poczucie bezpieczeństwa i akceptacji, dzięki czemu nie obawiają się pytać, dyskutować a także spierać podczas matematycznych rozważań. Na lekcjach korzystam z e-podręczników, programów interaktywnych, animacji, filmów, różnych portali, prezentacji co wzbudza zainteresowanie przedmiotem. Uczniowie mają zadawane zadania domowe jedynie za pomocą programu online.”

W swoim zgłoszeniu pani Magdalena przedstawiła lekcję matematyki „Kombinatoryka, czyli jak kombinują matematycy” przeprowadzoną w trzeciej klasie gimnazjum.

„Głównym celem było zaznajomienie uczniów z pojęciami: kombinatoryka, kombinacja, permutacja, wariacja bez powtórzeń oraz wariacja z powtórzeniami, z pominięciem formalnych definicji i wzorów. Chciałam, żeby młodzież przyswoiła to intuicyjnie, poprzez zabawę. Uczniowie poznawali te określenia poprzez zaprezentowane przeze mnie obiekty utworzone z klocków LEGO, a następnie samodzielnie budowali modele obrazujące poszczególne sytuacje kombinatoryczne. Zapisywali liczbę możliwości wystąpienia poszczególnych przypadków. Świadomie dałam uczniom zbyt małą liczbę klocków, aby skłonić ich do przeprowadzenia analizy wyników i poszukiwania schematów. Moje założenia zostały osiągnięte – młodzież dobrze się bawiła, przy okazji odkrywając reguły kombinatoryki.”

Scenariusz tej lekcji wraz z potrzebnymi materiałami [pdf]:

Scenariusz lekcji
Karta Pracy
Karta Pracy - odpowiedzi
Prezentacja

Newsletter

Zapisz się już teraz