Python i jego środowisko w aplikacji SPIKE™ Prime
Python preferuje środowiska wilgotne, występuje w lasach deszczowych i w dolinach leśnych rzek..... dobra, żartujemy ;)
Język programowania Python ma z tym sympatycznym zwierzątkiem niewiele wspólnego.
Pisanie pierwszych prostych programów, analiza i wizualizacja danych, tworzenie stron internetowych, machine learning i deep learning, pisanie gier, analiza języka mówionego - to tylko część możliwości, jakie daje programowanie w Pythonie.
Prosta składnia pozwala łatwo zacząć pracę z tym językiem już w szkole podstawowej. Uczniowie w klasach 7 i 8 poradzą sobie z pętlami, funkcjami i obiektami. Python jest następnym krokiem w nauce programowania po językach graficznych typu Scratch. W bardziej zaawansowanych grupach uczniów można zaproponować projekty łatwych aplikacji i zadania dotyczące elementów statystyki.
Łatwe początki
Środowisko Python w aplikacji SPIKE™ Prime pozwala pisać oprogramowanie robotów stworzonych z zestawu. Framework spike ułatwia operowanie silnikami i czujnikami.
Samouczek "Pierwsze kroki" przeprowadzi początkujących przez podstawy działania na frameworku spike. Posiada podpowiedź na temat instrukcji warunkowych, typów danych, pętli i klas. Dzięki samouczkowi uczniowie mogą rozpocząć pracę z wyświetlaczem huba, programowaniem ruchu pojazdów i zbieraniem danych z czujników.
Ułatwienie stanowi też tłumaczenie bloczków Scratcha na funkcje Pythona.
Możliwości aplikacji
W bazie wiedzy po prawej stronie znajdziecie też dokumentację frameworka i dodatkowe przykłady do skopiowania i zastosowania w swoich projektach. Przetwarzanie danych z czujników ułatwiają dostępne funkcje matematyczne. Programy do lekcji w aplikacji są domyślnie w Scratchu, ale na stronie education.lego.com jest dostępny kod w Pythonie. Można go pobrać również tu:
Kod w Pythonie do lekcji w aplikacji SPIKE Prime
Przykładowe lekcje dotyczące silników z programowaniem w Pythonie (po angielsku) Autorka:
Ania Bednarczyk
Komentarze